سرخط خبرها

برنامه‌ریزی برای تابستانی گرم 

  • کد خبر: ۷۰۴
  • ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
برنامه‌ریزی برای تابستانی گرم 
در سومین نشست اعضای شورای اجتماعی محله پنج‌تن‌آل‌عبا انجام شد

 غزل مولانا
خبرنگارشهرآرامحله

برگزاری اردوهای تفریحی‌ برای شرکت‌کنندگان در برنامه‌های آموزشی و هنری، برنامه‌ریزی برای برپایی جشن‌ها و مراسم میلاد حضرت‌معصومه(س) و حضرت امام‌رضا(ع) در ایام دهه کرامت و ... از جمله موضوعات مطرح شده در سومین نشست امسال اعضای شورای اجتماعی محله پنج‌تن‌آل‌عبا بود.
 در ابتدای جلسه دبیر شورا با بیان اینکه با توجه به رو به اتمام بودن امتحانات پایان سال دانش‌آموزان و‌ آغاز تعطیلات تابستانی، نیاز است‌ برنامه‌ریزی دقیقی برای پر کردن اوقات فراغت صورت گیرد، از اعضای حاضر  در این نشست خواست تا برنامه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه ارائه دهند.
  راستگو در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ایام دهه‌کرامت، از اعضا خواست در صورت داشتن طرح و برنامه‌‌‌، موارد پیشنهادی خود را بیان کنند.

 

 استقبال خوب از طرح‌های اوقات‌فراغت
پس از آن نماینده مجتمع‌های مسکونی‌ محمدیه درباره برنامه‌های تدارک دیده شده برای دانش‌آموزان محله پنج‌تن‌آل‌عبا به برگزاری کلاس‌های تقویتی، مداحی، هنری،‌ ورزشی و ... اشاره کرد  و افزود: تا قبل از  احداث مسجد کمالی اغلب برنامه‌ها و کلاس‌ها در پیلوت مجتمع این مکان مسکونی برگزار می‌شد.ساغری در ادامه با ‌‌اشاره به این موضوع که بیشتر ساکنان این مجتمع‌ها معلول هستند، اظهار داشت: به سبب وضعیت جسمانی اکثریت ساکنان این مجتمع آن‌ها نمی‌توانند مسیر دوری را طی کنند؛ از همین‌رو استقبال از برنامه‌هایی که در مجتمع یا  مکان‌های‌ نزدیک‌ برگزار می‌شود، بسیار چشمگیر بوده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه مسجد کمالی چند ماهی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، افزود:« برای هر چه بهتر سپری شدن اوقات‌‌فراغت دانش‌آموزان محله پنج‌تن‌آل‌عبا، برنامه‌های آموزشی چون کلاس‌های تکواندو، قرآن‌خوانی، خوش‌نویسی و ... در نظر گرفته شده است که با توجه به تجربه‌ سال‌های قبل پیش‌بینی ما استقبال از این برنامه‌هاست.»

 

مربیان بومی
رابط جوانان محله پنج‌تن‌آل‌عبا هم با اشاره به کم‌برخوردار بودن اکثریت خانواده‌های منطقه گفت:« مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)کلاس‌های آموزشی متنوعی برای دختران نوجوان و جوان‌ محله در نظر گرفته است و  معمولا این کلاس‌ها با استقبال خوبی هم مواجه می‌شود، اما متأسفانه ما با عدم استقبال مربیان برای حضور در این محله مواجه هستیم.»
لیلی نیکنام در ادامه‌ اظهار داشت:« سال‌های قبل کلاس نقاشی و خیاطی در مسجد برای دانش‌آموزان دختر برگزار کردیم، اما مربی به سبب بُعد مسافت، از آمدن صرف‌نظر کرد، البته ما با جایگزین کردن نیروی بومی که دانشجوی رشته  هنر بود‌ یا خانمی که  در رشته خیاطی تبحر داشت، سعی کردیم‌ کلاس‌هایی را برگزار کنیم، متاسفانه استقبال‌نکردن مربیان برای حضور در این محلات به سبب دوری محله و در حاشیه بودن وجود دارد.»
رابط جوانان با اشاره به طرح «تابستان رنگی» که در سال‌ها گذشته از سوی شهرداری‌های مناطق در ایام تابستان و با شروع اوقات‌فراغت دانش‌آموزان برگزار شد، افزود:«‌در آن طرح اگر آمار داوطلبان آموزش هنری به حد نصاب تعیین شده می‌رسید‌، کلاس‌ با حضور مربی به صورت رایگان برگزار می‌شد.»

 

جشنی برای 2 میلاد
 نماینده ائمه جماعات محله پنجتن، آخرین نفری بود که در این نشست به برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر برای دو مناسبت پیش‌رو پرداخت.
محمدحسن فرزانه با بیان اینکه مسجد در پنج‌تن آل‌عبای 91 جزو مساجد فعال محله در زمینه‌های فرهنگی است،گفت:« ما هر سال در ایام دهه کرامت دو جشن داریم؛ یکی اول ذی‌القعده و در شب میلاد حضرت‌معصومه(س) و دیگر در شب میلاد حضرت امام‌رضا(ع).»
او در ادامه اظهار  داشت:« مسابقه مقاله‌نویسی در باب سیره حضرت‌رضا(ع)، مولودی‌خوانی، اجرای مسابقات متنوع به همراه جوایز و ... برای این  جشن در نظر گرفته شده است. در جشن میلاد حضرت معصومه(س) هم قرار است به خواهرانی که نامشان معصومه است به قید قرعه هدایایی تقدیم گردد.»فرزانه در ادامه افزود: «‌اگر از سوی بخش فرهنگی شهرداری حمایت شویم، این آمادگی را داریم که در راستای  افزایش روحیه شور و نشاط، برنامه محله‌آرایی و برپایی ایستگاه صلواتی را نیز در ایام دهه کرامت داشته باشیم.»
کلاس‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌، احکام، تقویتی، ورزشی و ... از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای اوقات فراقت نوجوانان و جوانان محله پنج‌تن‌آل‌عباست که  نماینده ائمه جماعات‌ محله به آن اشاره‌ کرد و گفت: «‌در قسمت آشپزخانه فضای کوچکی است که در آنجا دو میز پینگ‌پنگ جانمایی شده است. در مناسبت‌های مختلف هم با پخش فیلم در مسجد سعی در سرگرم کردن بچه‌ها برای ساعاتی از روز را داریم.»
به گفته فرزانه، خواهران هم در این برنامه‌ها لحاظ شده‌ا‌ند و در صورت استقبال و اعلام آمادگی، کلاس‌های آموزش هنر مثل خیاطی، گلدوزی و ... برای آن‌ها برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->